Sunday, July 02, 2006

erste Geburtstagsparty

Der Aberglaube, dass es Unglück bringt einen Geburtstag vorzufeiern, existiert in Japan nicht. (Vielleicht liegt das auch daran, dass die Japaner traditionell keine Geburtstage feiern.) Und so habe ich gestern völlig überraschend und nichtsahnend meine erste Geburtstagsparty mit Kuchen, Kerzen und Geschenken bekommen. Eigentlich war nur ein Abendessen mit meinen Freundinnen Kaori und Kyoko mit Männern und Familie geplant. Da Kyoko jetzt ja wieder in Osaka wohnt, sind Gelegenheiten, wo sie in Tokyo ist, sehr selten und müssen natürlich mit einem Treffen verbunden werden. Und da haben meine Freundinnen offensichtlich beschlossen, dass sie gleich eine Geburtstagsparty draus machen. Ich hatte überhaupt nicht mir so etwas gerechnet und mich super gefreut!

My friend Kyoko lives with her family in Osaka now. But yesterday they came to Tokyo to visit Disney Sea and also to meet their friends from Tokyo. Kaori and I were really happy to see her and her family and we decided to have dinner together at my place. It was a very nice evening and I felt like it was normal again that Kyoko was here and that she was living very near. (Unfortunately that's not the case, I will miss her again.) But we didn't have only a nice dinner, I even had a birthday-party! Kaori and Kyoko surprised me with a homemade cake (with a little heart) and my first birthday presents. I didn't expect anything like this and I was very happy! Even Nayu and Yuyu made some birthday cards for me, which are really nice and have many surprises like a hidden bunny in the back. Thank you very much and I'm looking forward to see all of you again (hopefully very soon)!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home